Wybór diety w profilaktyce raka

Wybór diety w profilaktyce rakaBadanie pokazywał że zdrowa dieta może zmniejszyć ryzyko niektórych nowotworów. Może to również pomóc w zapobieganiu inne choroby, takie jak cukrzyca typu 2, osteoporoza i choroby serca. Jedną z zalet dobrego odżywiania jest to, że pomaga utrzymać zdrową wagę. Ludzie z nadwagą lub otyłością są narażone na ryzyko wystąpienia dodatkowych problemów zdrowotnych. Bogate w błonnik, o niskiej zawartości tłuszczu diety i regularne ćwiczenia mogą pomóc ci schudnąć i utrzymać ją kliknij tu.

Droga do poprawy zdrowia

Może niektóre wyborów żywieniowych zmniejszyć moje ryzyko zachorowania na raka?

Trwają badania dotyczące żywienia i zdrowia. Naukowcy ciągle badają, czy pewne produkty i składniki odżywcze zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka. Wyniki nie są konsekwentni i zmieniają osobą. Następujące rzeczy mogą pomóc.

  •  Owoce i warzywa mogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka płuc, jamy ustnej, przełyku, żołądka i jelita grubego.
  • Dieta śródziemnomorska może chronić przed rakiem. Ta dieta koncentruje się na żywności, takich jak ryby, owoce i warzywa, fasola i produkty pełnoziarniste.
  • Wapń i witamina D może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.
  • Kwas foliowy może chronić przed rakiem.

Jakie konkretne rzeczy mogę zrobić, aby poprawić swoją dietę?

Jakie konkretne rzeczy mogę zrobić, aby poprawić swoją dietę?Można zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów zdrowotnych, jedzenie zdrowej, zbilansowanej diety. To zawiera różnorodność owoce, warzywa, całe ziarna, rośliny strączkowe (suszone fasole i grochy), orzechy i nasiona. Dla proteiny, je umiarkowana ilość ryb, drobiu, chudych mięs i niskotłuszczowi i grube nabiały.

Niektóre tłuszcze powinny być częścią zdrowej diety. Mogą zmniejszyć ryzyko choroby. “Dobre” tłuszcze mogą pomóc obniżyć poziom cholesterolu. “Dobre” tłuszcze zawierają:

  • tłuszczu.Znaleźli w rzepakowy, oliwa z oliwek, awokado, orzechów ziemnych i innych orzechów, olejów. Również znajduje się w fasoli, oliwki, nasiona, orzechy, masło orzechowe i awokado.
  • tłuszczu.Znajduje się w olejach roślinnych, takich jak kukurydza, słonecznik i szafranowy. Również znalezione w modzele, sojach i rodzajów ziaren, roślin strączkowych, dokrętkach i nasionach.
  • Kwasy tłuszczowe omega-3.Znaleźli się w “tłustych” rybach, takich jak łosoś, śledź, sardynki i makrela. Również zawiera w siemienia lnianego, oleju lnianego i orzechach włoskich. Kwasy tłuszczowe omega-3 z ryb szczególnie przydatne dla zdrowia.

Należy unikać lub ograniczać “złe” tłuszcze. Należą do nich trans i tłuszcze nasycone. Są one zawarte w fast-фуде, smażone jedzenie, przekąski i ciasta. “Złe” sadło mogą zwiększyć swój poziom cholesterolu.

Będą fitochemikalia?

Fitochemiczne substancje znalezione w produktów roślinnych. Niektórzy eksperci uważają, że mogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka. Mogą one również wspierać zdrowie kości, serca i mózgu. Wspólne typy fitochemikalia będą vitamin C i kwasu foliowego. Rzadziej spotykane są izoflawony, flawonoidy, fitosterole i inne Dobre źródła fitochemiczne substancje zawierają:

  • brokuły
  • jarmuż
  • warzywa korzeniowe
  • pomidory
  • grapefruit
  • czosnek
  • zielony groszek
  • ziarnko
  • pełnoziarniste
  • szalony
  • siemię lniane.

Na co należy zwrócić uwagę

Muszę wziąć herbs lub suplement diety?

Łatwo dostać o oświadczeniach że ostatnio suplement diety zapobiega lub leczy nowotwór. Jednak te marketingowe zatwierdzenia mało prawdopodobne, aby zostały udowodnione. Nie ma żadnych dowodów na to, że multiwitaminy może pomóc zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka. Porozmawiaj ze swoim lekarzem przed dodaniem ziół lub suplementów w diecie. Ekstremalne zmiany w diecie mogą narazić cię na ryzyko wystąpienia nowych problemów zdrowotnych.

Grupa docelowa prewencyjnymi USA (USPSTF) i amerykańska Akademia lekarzy rodzinnych (AAFP) zaleca się nie przyjmować witaminę E i beta-karoten w profilaktyce raka. Ludzie, którzy palą lub mają wysokie ryzyko zachorowania na raka płuc, nie należy przyjmować beta-karoten na wszystkich. Może to zwiększyć ryzyko zachorowania na raka płuc.

Jakie produkty mogą zwiększyć ryzyko zachorowania na raka?

Jakie produkty mogą zwiększyć ryzyko zachorowania na raka?Choć nie ma jasnych dowodów na to, zapobiegają czy pewne produkty raka, badania pokazują, że mogą one zwiększyć ryzyko zachorowania na raka. Należą do nich następujące:

  • Wysoce przetworzone mięso, takie jak szynka, boczek, kiełbasa, salami i Bolonia. Mogą one zwiększyć ryzyko raka jelita grubego, jeśli jeść ich zbyt często.
  • Produkty o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych może przyczynić się do zwiększenia masy ciała. Nadwaga zwiększa ryzyko zachorowania na wiele rodzajów raka.
  • Alkohol może zwiększyć ryzyko zachorowania na raka jamy ustnej, gardła, przełyku, wątroby, piersi i raka jelita grubego. Mężczyźni nie powinny mieć więcej niż 2 drinki dziennie. Kobiety nie powinny mieć więcej niż 1 napoju dziennie. Jeden napój jest 12-uncja butelki piwa (4.5% alkoholu), 5 uncji szklanka wina (12.9% alkoholu), lub 1,5 uncji 80-dowód mocnych alkoholi.

Kiedy udać się do lekarza

Skonsultować się z lekarzem, jeśli uważasz, że ryzyko zachorowania na raka lub innych problemów zdrowotnych. Mogą zrobić zalecenia diety. Mogą skierować cię do dietetyka, aby pomóc.